Tuinfeest - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van wegvanbarmhartigheid - WaarBenJij.nu Tuinfeest - Reisverslag uit Rijswijk, Nederland van wegvanbarmhartigheid - WaarBenJij.nu

Tuinfeest

Blijf op de hoogte en volg

07 Juli 2016 | Nederland, Rijswijk

Op 26 juni was de laatste netwerkbijeenkomst van de WJD. We begonnen met wat algemene informatie over de reis, wat je allemaal mee moest nemen enz. Daarna werden de deelgroepjes bekend gemaakt, iedereen had een stukje van een puzzel, paste je bij de puzzel dan was het jouw groepje. Nadat iedereen zijn groepje had gevonden werd er snel een voorstel rondje gedaan om vervolgens met alle jongeren naar de voorstelling over Titus Brandsma te kijken. Een indrukwekkende voorstelling over het leven in het concentratiekamp Dachau.
Na deze voorstelling stonden er verschillende activiteiten op het programma. Een spoedcursus Pools, wat praktische informatie over o.a. blaren, hoofdpijn en wat te doen, het versieren van een hele grote Nederlandse vlag en verschillende spellen als voetbal waarbij je met zijn tweeën in een broek moest, frisbeeën en op een hele grote opblaasbal naar de overkant. Na al deze activiteiten was er tijd voor een praatje met jongeren uit andere deelgroepen tijdens een heerlijk verzorgde barbecue. Na een leuke dag ging iedereen weer op huis aan, met in het vooruitzicht de reis die al over 3 weken zou beginnen.
Anne Geerars


In spelvorm werden de deelgroepen bekend. Ik vond dit een origineel en actieve manier om de deelgroepen te vormen. De eerste indruk van de groepsgenoten is goed. Ook ben ik blij met de begeleider van onze groep. Na een korte kennismaking met de groepsleden volgt een voorstelling over het leven van Titus Brandsma gespeeld door Peter Vermaat. Een sterk optreden dat vanaf het begin boeit. Indrukwekkend was het doorzettingsvermogen van Brandsma tijdens zijn gevangenschap in kamp Dachau. Tevens verloor Brandsma de zorg voor zijn medemens niet uit het oog.
Tijdens het sport en spel heb ik mijn groepsgenoten beter leren kennen. De sfeer in de groep was goed en voor mij was dit het leukste deel van de dag. We hebben de dag afgesloten met een goedverzorgde barbecue.
Dank aan de organisatie! Ik zie uit naar de reis.
Marieke van den Boogaard


Krakau 2016! Het komt nu echt dichtbij. Eerlijk gezegd was ik er nog niet zo mee bezig geweest. De toetsweek was net voorbij en zondag 26 juni was voor mij de aftrap van de reis.
Wat leuk te zien dat iedereen zo enthousiast was, waardoor wij het naar ons zin hebben gehad. Fijn om een goed overzicht te krijgen van de reis en de eventuele handige Poolse basiszinnetjes te hebben meegekregen. Dachau is het concentratiekamp dat we gaan bezoeken. In theatervorm werd het verhaal van Titus Brandsma en zijn leven in Dachau verteld. Indrukwekkend.
Daarna hebben we spelletjes gedaan die ik nog niet kende, erg grappig en was er een goedverzorgde gezellige barbecue.
Florine Schils


Ondanks dat ik met tegenzin naar de WJD kennismaking ging, was het een leuke dag! De dag was goed georganiseerd, met leuke activiteiten en een lekkere barbecue. De eerste indruk van mijn deelgroep was goed. Ik vond het echt super dat er werd gekeken naar leeftijden, ik was namelijk een beetje bang als ik tussen de mensen van 25+ zou zitten, waardoor je minder snel een klik met hen zou krijgen. Zo heb ik uiteindelijk toch wel zin gekregen om op reis te gaan.
Sebastiaan Schils

  • 12 Juli 2016 - 16:24

    Anneke Van Dam:

    Fijn om zo onze dochter te kunnen volgen.

  • 17 Juli 2016 - 18:16

    Kitty Maas:

    Hoop onze kleinkinderen zo te kunnen volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iedereen in de leeftijd van 16 t/m 30 jaar (leeftijd tijdens de WJD) is welkom op de Wereldjongerendagen. Het is een katholiek evenement maar jongeren van alle geloofsovertuigingen zijn van harte welkom. Het bisdom Rotterdam organiseert samen met het bisdom Breda een reis naar de WJD. Deze reis is voor iedereen die geïnspireerd is door het geloof, die andere culturen wil ontmoeten, die uitdagingen niet uit de weg gaat en die zijn/haar grenzen wil verleggen! Weg van barmhartigheid Met het thema ‘Zalig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden’ (Mt 5,7) roept paus Franciscus ons op tot naastenliefde. Het doen van barmhartigheid en het ondervinden van barmhartigheid horen bij elkaar; wij stellen niet onszelf maar de ander centraal. We pakken deze oproep op in de Weg van Barmhartigheid. 180 jongeren vertrekken zondag 17 juli naar Krakau. Tijdens de reis zal via deze weblog de belevenissen van deze grote groep jongeren te volgen zijn.

Actief sinds 17 Maart 2016
Verslag gelezen: 755
Totaal aantal bezoekers 28502

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 02 Augustus 2016

WJD Let's Go weg van Barmhartigheid

Landen bezocht: