Dag 4 wandelen, zwemmen, kanoën - Reisverslag uit Eichstätt, Duitsland van wegvanbarmhartigheid - WaarBenJij.nu Dag 4 wandelen, zwemmen, kanoën - Reisverslag uit Eichstätt, Duitsland van wegvanbarmhartigheid - WaarBenJij.nu

Dag 4 wandelen, zwemmen, kanoën

Door: Daphne, Lianne, Pastoor Jack Glas

20 Juli 2016 | Duitsland, Eichstätt

Vanochtend zijn we begonnen met een mis in de kerk van het seminarie. Daar kregen we een preek over het vergeven van de medemens. Ondanks mensen je pijn doen is het goed om welwillend te zijn iemand te vergeven.
Hierna gingen we ontbijten en hadden we de keuze uit verschillende sport activiteiten: wandelen, zwemmen, kanoën of sport en spel, even lekker rustig aan doen. Ik ben zelf gaan wandelen in de bergen rondom Eichstätt. Het uitzicht was prachtig!
Na het eten hebben we een deelgroep moment om ons samen voor te bereiden op de avond van barmhartigheid.
Daphne van Hoesel (23 jaar)

Vanavond de avond van Barmhartigheid gehad. De bisschop heeft een inleiding gegeven over barmhartigheid, maar dan voornamelijk over het ontvangen van barmhartigheid. Daarnaast was er een mogelijkheid om het sacrament van Boete en Verzoening te ontvangen. Tijdens de avond was God werkelijk in ons midden tijdens de aanbidding. God heeft veel mensen geraakt en ook ik heb weer mogen ervaren dat ik een kind van God ben. Al met al een geslaagde avond waar we geraakt mochten worden door de liefde van God.
Lianne Valk (19 jaar)

De avond begon eigenlijk al in het deelgroepgesprek. We spraken over de biecht en deelden we ervaringen. In de viering daarna weden de pelgrims door de bisschop aan de hand van het evangelie van de verloren zoon uitgenodigd dit sacrament ook echt te ontvangen.
Heel dapper vond ik het Hoe veel pelgrims hier (voor het eerst) ook werkelijk op in gingen. Ook voor mij als biechtvader blijft het altijd spannend om te horen waarmee iemand komt. Het is spannend om te horen waarmee iemand komt. Het is dan heel bijzonder om te ervaren dat God toch de ‘goede woorden’ geeft. En het blijft speciaal om als priester aan het eind de vergeving van God te mogen uitspreken.
Ja, het was een bijzondere avond!
Pastoor Jack Glas

Iedereen in de leeftijd van 16 t/m 30 jaar (leeftijd tijdens de WJD) is welkom op de Wereldjongerendagen. Het is een katholiek evenement maar jongeren van alle geloofsovertuigingen zijn van harte welkom. Het bisdom Rotterdam organiseert samen met het bisdom Breda een reis naar de WJD. Deze reis is voor iedereen die geïnspireerd is door het geloof, die andere culturen wil ontmoeten, die uitdagingen niet uit de weg gaat en die zijn/haar grenzen wil verleggen! Weg van barmhartigheid Met het thema ‘Zalig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden’ (Mt 5,7) roept paus Franciscus ons op tot naastenliefde. Het doen van barmhartigheid en het ondervinden van barmhartigheid horen bij elkaar; wij stellen niet onszelf maar de ander centraal. We pakken deze oproep op in de Weg van Barmhartigheid. 180 jongeren vertrekken zondag 17 juli naar Krakau. Tijdens de reis zal via deze weblog de belevenissen van deze grote groep jongeren te volgen zijn.

Actief sinds 17 Maart 2016