Dag 9 maandag 25 juli - Reisverslag uit Krakau, Polen van wegvanbarmhartigheid - WaarBenJij.nu Dag 9 maandag 25 juli - Reisverslag uit Krakau, Polen van wegvanbarmhartigheid - WaarBenJij.nu

Dag 9 maandag 25 juli

Door: Roxanne en Emma

Blijf op de hoogte en volg

27 Juli 2016 | Polen, Krakau


Het mooiste aan vandaag vond ik alle gesprekken die tussen pelgrims en geestelijken, gasten en hosts gevoerd worden. Vandaag besefte ik hoe bijzonder het is dat je met vreemden zo’n verbondenheid kan voelen. Ik voer gesprekken over onderwerpen die ik normaal niet zou bespreken met mensen die je in feite nog maar zo kort kent. Vandaag was ook de dag dat we ons gastgezin in Kielce hebben uitgezwaaid. Ik denk dat ik die fijne plek ga missen en ik ben dankbaar dat ik deze mooie herinnering heb mogen maken. Hun gastvrijheid en zorg voor ons was ongelofelijk. Tegelijkertijd keek ik ook uit naar de aankomst in Krakau en mijn eerste ontmoeting met de stad. Hoewel gebouwen soms wat oud of niet onderhouden zijn, vind ik het wel echt een mooie stad. Ook is het al gezellig druk. De Wereldjongerendagen gaan nu écht beginnen!
Roxanne Hoogervorst (19 jaar)

Vanmorgen hadden we een mooie viering in een kerkje in Checiny. Pastoor van Klaveren hield een mooie preek, de Poolse gastgezinnen genoten er van, ook al konden ze er geen woord van verstaan. Na de viering namen we afscheid van onze gastgezinnen. We zijn de gezinnen erg dankbaar voor hun gastvrijheid, daarom was het jammer dat we afscheid van hen moesten nemen. De dochter van onze gastouders werkte in het kasteel achter het kerkje, daar gingen we nog even naar toe. We leerden een dans van haar en we keken rond in het kasteel. In de middag gingen we naar Krakau, toen we in die ontzettend grote stad aankwamen voelde het pas echt alsof we op de WJD waren. Woorden schieten tekort om alle drukte en het enthousiasme van al die duizenden jongeren te omschrijven. Het was een mooie dag en ik heb zin in de komende dagen hier in Krakau.
Emma Kenselaar (18 jaar)



  • 27 Juli 2016 - 16:17

    Lucie:


    Dank voor jullie enthousiaste berichten en de foto's, leuk om zo jullie reis te volgen.
    Nog inspirerende en gezellige dagen gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iedereen in de leeftijd van 16 t/m 30 jaar (leeftijd tijdens de WJD) is welkom op de Wereldjongerendagen. Het is een katholiek evenement maar jongeren van alle geloofsovertuigingen zijn van harte welkom. Het bisdom Rotterdam organiseert samen met het bisdom Breda een reis naar de WJD. Deze reis is voor iedereen die geïnspireerd is door het geloof, die andere culturen wil ontmoeten, die uitdagingen niet uit de weg gaat en die zijn/haar grenzen wil verleggen! Weg van barmhartigheid Met het thema ‘Zalig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden’ (Mt 5,7) roept paus Franciscus ons op tot naastenliefde. Het doen van barmhartigheid en het ondervinden van barmhartigheid horen bij elkaar; wij stellen niet onszelf maar de ander centraal. We pakken deze oproep op in de Weg van Barmhartigheid. 180 jongeren vertrekken zondag 17 juli naar Krakau. Tijdens de reis zal via deze weblog de belevenissen van deze grote groep jongeren te volgen zijn.

Actief sinds 17 Maart 2016
Verslag gelezen: 1044
Totaal aantal bezoekers 28509

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 02 Augustus 2016

WJD Let's Go weg van Barmhartigheid

Landen bezocht: