Koffer/backpack inpakken - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van wegvanbarmhartigheid - WaarBenJij.nu Koffer/backpack inpakken - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van wegvanbarmhartigheid - WaarBenJij.nu

Koffer/backpack inpakken

Blijf op de hoogte en volg

15 Juli 2016 | Nederland, Leidschendam

Hoe bereiden deelnemers zich voor op de reis? Lianne, Bart en Maaike vertellen hoe zij dit doen.

Ik ga dit jaar voor het eerst mee naar de Wereld Jongerendagen. Een heleboel vrienden van mij zijn al naar Madrid of naar Rio geweest, dus ik vond het tijd dat ik ook maar eens zou gaan. Zo heb ik me voor deze reis ingeschreven. Ik verwacht dat het een bijzondere reis wordt, waarin ik zowel veel nieuwe mensen leer kennen, als God beter ga leren kennen. De deelgroep waar ik in zit is in ieder geval erg leuk en ik verwacht dat we bijzondere momenten gaan beleven. In deze laatste dagen gaat mijn koffer tevoorschijn komen en zal er, natuurlijk, veel te veel in gaan. Zolang ik mijn bijbel en tandenborstel maar mee heb komt het helemaal goed! Ik heb er onwijs veel zin in!
Lianne Valk (19 jaar)


Zondag gaat de WJD dan echt van start. Voor mij is dit m'n eerste WJD en kijk er erg naar uit. Ik hoop veel andere jongeren te leren kennen en samen mooie gebeurtenissen mee te maken. Mijn broer en zussen zijn al naar eerdere edities geweest en kwamen allen met hele leuke verhalen thuis: dat wil ik ook meemaken dacht ik. Ook het leren kennen van andere culturen en het samen vieren van ons geloof lijkt me hartstikke leuk.
Dan nu de praktische kant: het tas inpakken. Uiteraard neem ik een matje, een slaapzak en kleding mee, maar buiten dat neem ik wat typisch Nederlandse dingen mee, om uit te kunnen wisselen met buitenlandse jongeren. Nu dat ook is gebeurd, rest mij nog een ding te zeggen: Let's go!
Bart Boons (19 jaar)


Een vraag die ik de laatste weken vaak krijg is: waarom ga je mee met een WJD reis? Ik ga in ieder geval niet mee omdat je er uitgerust van thuis komt, want een WJD is geen ontspanningsreis.
Ik ga mee om samen met andere jongeren het katholieke geloof te beleven. Maar ook om mijn geloof te versterken, verder ontdekken wat voor moois er allemaal is. Doordat je redelijk back to basic gaat is er ruimte voor God en je medemens. Je krijgt echt weer contact. Ik verwacht weer met een hart vol geloof, hoop en liefde thuis te komen.
Maar met het besluit om mee te gaan naar de WJD komt de taak van je tas inpakken. Voor mij is dit een backpack omdat dit makkelijker reist. Het inpakken is een beetje alsof je naar de camping gaat, maar dan compacter. Wat neem je mee, en wat laat je thuis. Ik ga vooral voor praktische kleding, zoals outdoorbroeken. Niet te warm, niet te koud en mocht het slecht weer zijn zo weer droog. Alle kleding gaat in waszakken, opgerold en gesorteerd per soort. Zodat je makkelijk en snel bij je spullen kan. In de tas gaat bv ook een stuk bubbeltjes plastic om op te zitten, warm en droog aan de billen. Kleine typische Nederlandse souvenirs om te ruilen.
En niet te vergeten mijn rozenkrans en de YouCat en bovenal mijn goede humeur.
Maaike Koster (29 jaar)

  • 16 Juli 2016 - 09:06

    Corrie Hamers:

    Goeie reis en have fun
    en voor hier fijn dat we zo jullie dagen mee kunnen maken.

  • 16 Juli 2016 - 23:30

    Hans De Jong:

    Goede reis en Gods zegen toegewenst We volgen jullie met gebed en met plezier.

  • 17 Juli 2016 - 22:02

    Joke Timmermans:

    Goede reis met vrede en alle goeds. Veel devotie en in gedachten en gebed zijn we bij jullie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iedereen in de leeftijd van 16 t/m 30 jaar (leeftijd tijdens de WJD) is welkom op de Wereldjongerendagen. Het is een katholiek evenement maar jongeren van alle geloofsovertuigingen zijn van harte welkom. Het bisdom Rotterdam organiseert samen met het bisdom Breda een reis naar de WJD. Deze reis is voor iedereen die geïnspireerd is door het geloof, die andere culturen wil ontmoeten, die uitdagingen niet uit de weg gaat en die zijn/haar grenzen wil verleggen! Weg van barmhartigheid Met het thema ‘Zalig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden’ (Mt 5,7) roept paus Franciscus ons op tot naastenliefde. Het doen van barmhartigheid en het ondervinden van barmhartigheid horen bij elkaar; wij stellen niet onszelf maar de ander centraal. We pakken deze oproep op in de Weg van Barmhartigheid. 180 jongeren vertrekken zondag 17 juli naar Krakau. Tijdens de reis zal via deze weblog de belevenissen van deze grote groep jongeren te volgen zijn.

Actief sinds 17 Maart 2016
Verslag gelezen: 1085
Totaal aantal bezoekers 28523

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 02 Augustus 2016

WJD Let's Go weg van Barmhartigheid

Landen bezocht: